باز محرم شروع شد - ndayeeshgh
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ndayeeshgh


لینک دوستان

صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
صدفی برای مروارید
منتظران دل شکسته
هر چی بخوای داریم
ترفند،نرم افزار،آموزش و....
::::: نـو ر و ز :::::
در سایه سار وحدت
صبور: بچه قمی اینجا هس ؟
یا ضامن آهو
diplomacy
shima love

لوگوی دوستان























تعداد بازدید

v امروز : 10 بازدید

v دیروز : 21 بازدید

v کل بازدیدها : 167816 بازدید

آهنگ وبلاگ

87/10/25 :: 12:2 صبح

 

باز محرم شروع شد با : ‌سیاه پوشی ها ،‌دسته جات ، عزاداری و ... حتی بسیاری خرافات و بدعتها


هر سال محرم برای من که منتظر رسیدنش بودم با حال خاصی شروع می شود محرم تنها آغاز سال هجری قمری نیست چرا که لاجرم همراه با همه موارد زیر  است :



  • واقعیت اینه که محرم با سیاه پوشی تن و مکان ،‌ برقراری مراسم مختلف در همه جا ،‌انجام عزاداری به شیوه های مختلف و نذری دادن ها بیشترین نمود رو توی زندگی  ایرانی ها دارد .  
  • زیبایی های محرم در وحله اول تغییر در نظم قبلی زندگی  و از بین رفتن روزمرگی زندگی ماشینی ماست ،‌ آدمها با شخصیتها و مرامها متفاوت دور هم برای یک موضوع جمع می شن ،‌ خیلی از دوستان قدیمی که مدتها ندیدی شون میبینی ،‌عزادارها به شکل یک NGOبزرگ به خوبی کنار هم سازماندهی میشن و همه دنبال انجام یک کار هستن ،‌دادن نذری های مختلف از شربت های مخصوص این روزها تا وعده های مختلف غذا از حلیم صبحانه تا آبگوشت ناهار و خورشت قیمه شام  و همچنین امکان استفاده از کشتی های تندرو برای رسیدن به خدا (‌که همه ائمه علامت های راهنمایی هستن به سمت خدا )‌ و گرفتن نیازهای مختلف از نمک غذا  تا شفای مریض لاعلاج دکتر جواب کرده ،‌ فقط توی این ماه کنار هم جمع شدن .
  • حواشی این ماه هم منحصر به فرده خصوصا این که ما ایرانیها استاد زیاده روی در همه چیز و همه  کار هستیم مراسم های طولانی که گاها از سر شب تا دم صبح همرا با آلودگی صوتی برای دیگرانی که می خواهند بخوابند و حتی مریض یا بچه کوچک دارن . اختلال در نظم  عمومی و خصوصا ترافیکی در شهر ها به طوری که هیچ کس حق اعتراض هم نداره و اسراف در نذری که همیشه بعد از تموم شدن هیئت ها دیده میشه ،‌از ظروف یک بار مصرف پخش شده در همه جا تا غذاهای دور ریخته شده .
  • خرافه ها ی زیادی هم بوجود اومده از بستن اعمال غیر واقعی به انسانهای واقعی که خودشون بارها تاکید کردن که انسانهایی هستن مثل ما و نه نوری از آسمان و به قول شریعتی انساهای مافوقی هستن نه مافوق انسان . دادن نسبت ناروا به دشمنان تا حد حیوانی دانستن انسانهایی که ادعای داشتن اسلام راستین میکردن و اونهایی که برای رضای خدا سربریدن و سنگ زدن و فراموش می کنیم که این خطر برای ما هم در تمام عمر وجود داره که اشتباه کنیم و دیگران ما رو لعن کنن . و یادمون باشه که امکان خوب شدن یا بد شدن هر انسانی همیشه هست و ما هم انسان . و بدتر ازهمه انتظار برآورده شدن هر حاجتی با دادن نذری داریم حتی نذر می کنیم که تلاش نکرده و بدون درد سر به چیزهایی که لیاقت اونها رو نداریم برسیم و این یعنی تخدیر شدن و دست از تلاش کشیدن .
  • زشتیهای زیادی هم هست که ای کاش نبود و نمی دیدیم و با این زشتیها همه اون زیبایی رو کثیف نمی کردیم علافی بی مورد در خیابان از سر شب تا بعد ازنیمه شب اون هم بیشتر دختر و پسر جوان با تجمع در مسیر های تردد مردم وهیئت ها که همراه با اختلاط بسیار زننده ای شده ، خودش نوعی از نمودهای ماه محرمه . یادمه چند سال پیش که از جلوی مسجد سیدهای اراک رد می شدیم گفتم این قیافه ها رو فقط سالی یکبار میشه همینجا دید.  و بدتر ازهمه قمه زدن و دیگر صدمه زدن ها به بدن که نمی دونم از کجا اومده، ولی وای به اسلامی که بخواد با این قبیل کارها حفظ بشه و بدتر از اون با این کارها تبلیغ بشه .  

با همه اینها  هر سال بعد از غدیر همیشه منتظرم تا محرم بشه با همه خوبیهاش و همه بدیهایی که ما به اون اضافه کردیم http://hbagheri.parsiblog.com/منبع

 



  • کلمات کلیدی :
  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    لوگوى وبلاگ

    ndayeeshgh

    پیوندهای روزانه

    template designed by target=_blank>Rofouzeh