یک داستان واقعی - ndayeeshgh
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ndayeeshgh


لینک دوستان

صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
صدفی برای مروارید
منتظران دل شکسته
هر چی بخوای داریم
ترفند،نرم افزار،آموزش و....
::::: نـو ر و ز :::::
در سایه سار وحدت
صبور: بچه قمی اینجا هس ؟
یا ضامن آهو
diplomacy
shima love

لوگوی دوستان























تعداد بازدید

v امروز : 12 بازدید

v دیروز : 25 بازدید

v کل بازدیدها : 167797 بازدید

آهنگ وبلاگ

87/11/8 :: 1:6 صبح

دریک سحرگاه سرد ماه ژانویه،مردی وارد ایستگاه مترویواشینگتن دیسی شدو شروع به نواختن ویلون کرد.

این مرد در عرض ?? دقیقه، شش قطعه ازبهترین قطعاتباخرا نواخت. از آنجا که شلوغ ترین ساعاتصبح بود، هزاران نفر برای رفتن به سر کارهای‌شان به سمت مترو هجوم آوردهبودند.

سه دقیقه گذشته بود که مرد میانسالی متوجه نوازنده شد. از سرعتقدم‌هایش کاست و چند ثانیه‌ای توقف کرد، بعد با عجله به سمت مقصد خود براهافتاد.

یک دقیقه بعد، ویلون‌زن اولین انعام خود را دریافت کرد.

خانمیبی‌آنکه توقف کند یک اسکناس یک دلاری به درون کاسه‌اش انداخت و با عجله براه خودادامه داد.

چند دقیقه بعد، مردی در حالیکه گوش به موسیقی سپرده بود، بهدیوار پشت‌ سر تکیه داد، ولی ناگاهان نگاهی به ساعت خود انداخت وبا عجله از صحنهدور شد.

کسی که بیش از همه به ویلون زن توجه نشان داد، کودک سه ساله‌ای بودکه مادرش با عجله و کشان کشان بهمراه می ‌برد. کودک یک لحظه ایستاد و به تماشایویلون‌زن پرداخت، مادر محکم تر کشید وکودک در حالیکه همچنان نگاهش به ویلون‌زن بود،بهمراه مادر براه افتاد.

 این صحنه، توسط چنــدین کــودک دیگرنیز بــه همــان ترتیب تکرارشد، و والدین‌شان بلااستثنا برای بردن‌شان به زور متوسل شدند.

در طول مدت??دقیقه‌ای که ویلون‌زن می نواخت، تنها شش نفر، اندکی توقف کردند، بیست نفر انعامدادند، بی‌آنکه مکثی کرده باشند، و سی و دو دلار عاید ویلون‌زن شد.

وقتیکه ویلون‌زناز نواختن دست کشید و سکوت بر همه جا حاکم شد، نه کسی متوجه شد. نه کسی تشویق کرد،ونه کسی او را شناخت.

هیچکس نمی‌دانست که این ویلون‌زن همانجاشوا بل،یکی از بهترین موسیقیدانان جهان است،و نوازنده‌ی یکی از پیچیده‌ترین قطعات نوشته شده برای ویلون به ارزش سه ونیم میلیوندلار، می‌باشد.

جاشوا بل، دو روزقبل از نواختن در سالن مترو، در یکی از تاتر های شهربوستون،برنامه‌ای اجرا کرده بود که تمام بلیط هایش پیش‌فروش شده بود، وقیمت متوسط هر بلیطیکصد دلار بود.

این یک داستانحقیقیاست، نواختنجاشوا بلدر ایستگاه مترو توسطواشینگتن‌پستترتیب داده شده بود وبخشی ازتحقیقات اجتماعی برای سنجش توان شناسایی، سلیقه و اولویت ‌های مردمبود.

نتیجه: آیا ما در شرایط معمولیوساعات نا‌مناسب، قادر به مشاهده ودرک زیبایی هستیم؟ لحظه‌ای برای قدر‌دانی از آنتوقف می‌کنیم؟ آیا نبوغ وشگرد ها را در یک شرایط غیر منتظره می‌توانیم شناساییکنیم؟

یکی از نتایج ممکن این آزمایش میتواند این باشد؛اگر مالحظه‌ایفارغ نیستیم که توقف کنیم و به یکی ازبهترین موسیقیدانان جهان که در حال نواختن یکی از بهترین قطعات نوشته شده برایویلون، است، گوش فرا دهیم ،چه چیز های دیگری را داریم از دست میدهیم؟

 


  • کلمات کلیدی :
  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    لوگوى وبلاگ

    ndayeeshgh

    پیوندهای روزانه

    template designed by target=_blank>Rofouzeh