ترفند های ویندوز - ndayeeshgh
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ndayeeshgh


لینک دوستان

صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
صدفی برای مروارید
منتظران دل شکسته
هر چی بخوای داریم
ترفند،نرم افزار،آموزش و....
::::: نـو ر و ز :::::
در سایه سار وحدت
صبور: بچه قمی اینجا هس ؟
یا ضامن آهو
diplomacy
shima love

لوگوی دوستان























تعداد بازدید

v امروز : 22 بازدید

v دیروز : 32 بازدید

v کل بازدیدها : 167622 بازدید

آهنگ وبلاگ

87/11/28 :: 4:8 عصر

رایت سی دی در ویندوز XP بدون هیچ نرم افزاری   ( ترفندهای ویندوز )

 

 بله بدون برنامه در ویندوز ایکس پی رایت کنید .

 برای این کار توی هارد کامپیوترتون روی فایلهایی که می خواهید رایت کنید راست کلیک کنید . بعد به منوی Send To برید و گزینه ی CD ?RW Drive رو انتخاب کنید . ( سعی کنید اول همه ی فایل هایی که می خواید رایت کنید تو یه پوشه جمع کنید ، بعد همشو با هم Send کنید )

حال به درایو رایتر خود بروید . از منوی سمت چپ صفحه گزینه ی Write these files to CD رو انتخاب کنید. حال پنجره ی CD writing wizard باز می شود . نام  CDرا در قسمت CD name  بنویسید و دکمه یnext  را بزنید تا رایت CD شروع شود .

موفق باشید .

 

 غیب کردن پوشه با روشی جدید و مطمئن   ( ترفندهای رجیستری)

 

 شاید شما هم برای غیب کردن پوشه هاتون از طریق Hidden استفاده می کنید . ولی در این صورت هر کی می تونه با رفتن به آدرس زیر فایل ها و پوشه های غیب شده ی شما رو ببینه:

Tools > Folder Option > view > show hidden files and folders

 برای اینکه  فولدری رو غیب کنید که فقط خودتون از غیب بودنش خبر داشته باشید باید به روش زیر عمل کنید . اول پوشه ی مورد نظر خود رو به حالت Rename در بیارید . سپس دکمه ی Alt رو پایین نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید و اینتر بزنید. خوب الان پوشه ی شما بی نام شد. برای اینکه آیکونش رو هم غیب کنید ، روی پوشه راست کلیک کنید و Properties رو کلیک کنید . سپس از پنجره ی باز شده روی تب Customize کلیک کنید و بعد روی دکمه ی Change icon کلیک کنید. در میان آیکون ها یک فضای خالی هست در صورتی که این فضای خالی خودش یه آیکونه . اونو انتخاب می کنید و پنجره ها رو OK می زنید. حال پوشه ی شما غیب شده  و دیگه کسی نمی تونه پوشه ی شما رو باز کنه مگر اینکه شانسکی روی اونجا که پوشه ی غیب شده هست و چیزی معلوم نیست دو بار کلیک کنه که طبق قضایای ریاضی احتمال اون یک میلیاردم هست .

موفق باشید .

 

 نحوه برداشتن علامت فلش از روی شورتکات   ( ترفندهای ویندوز )

 

 همه ی شما می دونید که وقتی از یه فایلی شورتکات می گیرید در زیر آیکون شورتکات و در سمت چپش یه فلش کوچیک هست . این فلش برای این هست که به ما بگه این شورتکات یک میانبر هست و فایلی در هارد رو اجرا می کنه و خودش فایل اصلی نیست . مثل عکس زیر که یک شورتکات از وینمپ هست :

 

خوب شاید بعضی ها از این فلش خوششون نیاد پس با این روشی که من میگم می تونید این فلش رو با یه ترفند ریجستری از زیر شورتکات ها حذف کنید.  برای اینکار مراحل زیر رو به ترتیب طی کنید :

1- در دیسکتاپ کامپیوترتان روی Start کلیک کرده و گزینه ی Run رو انتخاب کنید .

2- در کادر درون پنجره ی Run دستور Regedit رو تایپ کنید و اینتر بزنید.

 3- به آدرس زیر بروید :

HKEY_CLASSES_ROOT > lnkfile

4- در سمت راست پنجره ی ، گزینه ی IsShortcut  را می بینید. روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آن را به IsShortcutOld تغیر دهید، یعنی بعد از آن - بدون فاصله -  کلمه ی Old را تایپ کنید .

5- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید .

6- حالشو ببرید.

 بستن سریع چند برنامه با هم   ( ترفندهای ویندوز )

 

حتما براتون پیش اومده که چندین برنامه و پوشه رو با هم باز کردید و برای خارج کردن اونها باید یکی یکی خارجشون کنید . ولی راه بهتر و سریع تری هم هست . برای اینکه چندین برنامه رو با هم خارج کنید به روش زیر عمل کنید :

همه ی برنامه های در حال اجرا اون پایین روی نوار وظیفه هستند . شما باید دکمه ی Ctrl رو پایین نگه دارید و در نوار وظیفه روی اون برنامه ها یا پوشه ها که می خواید حذفشون کنید کلیک کنید و در حالی که هنوز کلید Ctrl رو نگه داشتید رو یکیشون راست کلیک کنید و کزینه ی  Close Group رو انتخاب کنید.

 

حفظ فرمتها در حین کردن و چسباندن ( ترفندهای ویندوز )

  

 

بارها و بارها وقتی متنی را از یک فایل به فایل دیگری کپی می کنیم مشاهده می شود متن با فونتهای عجیب و غریب منتقل شده است.

دلیل اصلی این امر آن است که متن در فایل مبدا دارای استیلی بوده است که نام آن در فایل مقصد نیز وجود دارد ولی فرمت این دو  استیل با هم متفاوت است. برای رفع  این نقیصه در بخش styles and formatting از منوی format استیل مربوطه را ادیت کنید و چک باکس add to template را علامت بزنید.

 



  • کلمات کلیدی :
  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    لوگوى وبلاگ

    ndayeeshgh

    پیوندهای روزانه

    template designed by target=_blank>Rofouzeh