لازم ترین دعا در زمان غبیت ، دعا برای ظهور مولایمان حضرت بقیه الله (عج) است ، زیرا او صاحب ما ، صاحب عصر و زمان ، بلکه صاحب امر وسرپرست تمام جهان ها است . آخر چگونه نسبت به آنحضرت که پیشوا وامام ماست غفلت وبی توجهی کنیم ؟ در حالیکه این غفلت ، در حقیقت بی توجهی به یکی ازاصول وپایه های دین است . بدین سان ، دعا برای آنحضرت باید پیش از دعا برای خویشتن ، خانواده وبرادران صورت گیرد .

جناب سید بن طاووس (ره) درجمال الاُسبوع می فرمایند : پیش تربیان شد که بزرگان و رهبران دینی ما ، توجه واهمیت خاصی نسبت به دعا برای حضرت مهدی (عج) در هرشب وروز داشته اند و این در زمانهای گشته مرسوم بوده است .

از این مطلب بر می آید که دعا برای آن بزرگوار، از مسایل و شیوه های مورد اهتمام مسلمانان ومومنان بوده است ، همچنانکه امام صادق (ع) بیشتروبهتر از آنچه در مورد خویش دعا کنند ، در مورد حضرت مهدی (عج) دعا نموده اند .همچنین امام کاظم (ع) برای حضرت مهدی (عج) به گونه ای شیوا وبهتر از دعا برای خویش ، دعا فرموده اند .

اگر کسی بخواهد دلیلی برای این کار بیاورد در صورتی که جایگاه امام صادق (ع) وامام کاظم (ع) را در اسلام ومسلمین بداند ؛ همین کارآن دو بزرگوار ، دلیلی بسیار خوب برایش خواهد بود .

همچنین سید بن طاووس (ره) پس از بیان ثواب دعا کردن برای برادران دینی ، می گوید : در جائی که دعا کردن برای برادران دینی اینقدر ارزش وثواب داشته باشد ، پس دعا کردن برای سلطانی که سبب خلقت توست ، واعتقاد داری که اگر او نبود خداوند نیز تو را نمی آفرید ؛ بسیار بالاتر وبه مراتب با ارزش تر است .

همان امامی که اگر نبود ، هیچ کدام از مکلفان در زمان خودش وزمان تو ، بوجود نمی آمدند ؛ آن بزرگوار که سبب وجود تمام حالاتی که درتو ودر غیر توست ، وتمام خیرات وبهره هایی است که شماها به آن می رسید .

سید بن طاووس در ادامه می گوید : فکر میکنی نظر امامان در این مورد چیست ؟ آیا ایشان همانند تو نسبت به اهمیت دعا برای آنحضرت ، بی توجهی نموده وآن ر اسبک میشمارند ؟ ! بنابراین ، از ریاد دعا نمودن در نمازهای واجب برای آنحضرت و برای کسی که دعا برای او جایز است خودداری نکن .

 

این دسته گل زیبا تقدیم به یار و دوستدارانش اونایی e06d86.jpgکه برای اومدنش لحظه شماری و دعا میکنن