ndayeeshgh
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ndayeeshgh


لینک دوستان

صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
صدفی برای مروارید
منتظران دل شکسته
هر چی بخوای داریم
ترفند،نرم افزار،آموزش و....
::::: نـو ر و ز :::::
در سایه سار وحدت
صبور: بچه قمی اینجا هس ؟
یا ضامن آهو
diplomacy
shima love

لوگوی دوستان























تعداد بازدید

v امروز : 3 بازدید

v دیروز : 52 بازدید

v کل بازدیدها : 167212 بازدید

آهنگ وبلاگ

88/2/9 :: 9:58 عصر


showimage.aspx?id=29037&t=y&w=300&h=200&type=1


یک کشیش اتیوپیایی‏تبار پس از اینکه آیات مبارکه سوره توحید را در خواب دید، به اسلام گروید.

"فقادو"، از سرشناس‏ترین کشیش‏های اتیوپی و آفریقا پس از بررسی دین اسلام و تعمق در سوره توحید، به دین مبین اسلام ایمان آورد.
وی که در بین کشیشان آفریقا به هوش و ذکاوت بالا مشهور است، پس از خواندن تنها یک سوره از سوره‏های قرآن مجید یعنی سوره توحید و تفسیر آن به حقانیت این دین مبین پی برد و اسلام را به عنوان آیین و دین خود برگزید.
این در حالی بود که "فقادو" آیات مبارکه سوره توحید را در رویا مشاهده و پس از مراجعه به یک موسسه اسلامی در اتیوپی و شناخت محتوای آن مسلمان شد.
گفتنی است گرایش به اسلام در بین ادیان دیگر خصوصا در بین عالمان و بزرگان مذهبی ادیان، به طور روزافزون گسترش یافته است.

 


  • کلمات کلیدی :
  • 88/2/9 :: 9:54 عصر

    مولانا جلال الدین بلخی می‌فرماید: اگر شما هم راه عرفان را بپیمایید و به تزکیه بپردازید، تسبیح و ذکر گفتن موجودات را که در قرآن به آن اشاره شده با گوش خود می‌شنوید یا درک می‌کنیدو به حقیقت اعتراف می‌کنید و دیگر مجبور نیستید مانند افراد عقل گرا و ظاهری به تأویل آیات قرآن بپردازید:

    مولانا:  فاش تسبیح گیاهان آیدت       وسوس? تأویلها نربایدت

    علم امروز این حقیقت را آشکار ساخته است! مطلب زیر را بخوانید:

    معجز? قرآن،دانشمند آمریکایی را مسلمان کرد !

    معجز? خداوند در قرآن کریم باعث شد که یک دانشمند مشهور آمریکایی به دین اسلام روی آورد.
    به گزارش آریا، تیمی از دانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی از گیاهان استوایی فرکانس هایی مافوق صوت از خود صادر می کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است.
    دانشمندانی که حدود سه سال به تحقیق ومطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند، دریافتند که این پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صدمرتبه در ثانیه تکرار می شوند.
    یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت. بعد از 5 روز آزمایش، گروه انگلیسی از این مساله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت: مامسلمانان این مساله را در 1400 سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قرآن را قرائت کرد: «و هیچ موجودی نیست جز آن که او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است.»
    زمانی که اسم جلاله «الله» بلند شد، پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت.
    پروفسور «ولیام براون» مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده و یک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطا کرد. براون شهادتین را گفت و مسلمان شد.



  • کلمات کلیدی :
  • 88/2/9 :: 9:51 عصر

    مقدمه

    یکی از فرقه های فعال و پرجمعیت در ایران فرقه موسم به اهل حق می باشد.اهل حق را با نامهای دیگری همچون یارسان،یارستان و آئین یاری می خوانند.شعیان اینان را با نامهائی همچون علی اللهی و شیطان پرست و..... یاد می کنند که امروزه اکثر مردم اهل حق این نامها را تهمتی بیش به آئین و مسلک خود نمی دانند.

     

    ?-تاریخچه:

    الف:موسس

    در اینکه این فرقه توسط چه کسی و در چه قرنی تاسیس گردیده نظریات متفاوت است اما آنچه که به عنوان نظریه صحیح می توان آن را پذیرفت این استکه موسس فرقه اهل حق شخصی به نام سلطان اسحاق فرزند شیخ عیسی برزنجه (سنی مذهب) است.سلطان اسحاق را با نامهای دیگری همچون سلطان طریق،شاه،سلطان صهاک و ......نامیده اند.او متولد کردستان عراق است

    سلطان اسحاق بعد از فوت پدر با برادران خود درگیر می شود و به همین دلیل از کردستان عراق به سمت ایران فرار کرده و در روستای شیخان که هم اکنون از توابع استان کرمانشاه است سکنا می گزیند.

     

    ب:بدعت­های مهم سلطان اسحاق

    - بنای خاندان­ها

    _ تأسیس جم­خانه به جای مسجد برای انجام امور عبادی

    _ روزه سه روزه

    _ تعیین پیر و دلیل برای خاندان­ها

    _ دستور سرسپاری (مراسمی برای پیوستن رسمی به فرقه اهل حق) به رؤسای خاندان­ها

    _ دستور پرداخت نذر و نیاز

     

    ج:خاندانهای اهل حق

    سلطان اسحاق اهل حق را تاسیس و بنای 7خاندان را در اهل حق گذاشت.بعد از گذشت مدتها چهار خاندان دیگر هم به هفت خاندان اصلی اضافه و در زمره خاندانهای اهل حق قرار گرفت.ما خاندانهائی که توسط سلطان اسحاق بنا شده اند خاندانهای اولیه و خاندانهائی که بعدها به وجود آمده اند را خاندانهای ثانویه می نامیم.

    خاندانهای اولیه عبارتند از:

    1. خاندان شاه ابراهیمی
    2. خاندان عالی قلندری
    3. خاندان یادگاری 
    4. خاندان خاموشی
    5. خاندان میرسوری
    6. خاندان مصطفائی
    7. خاندان باویسی

    خاندانهای ثانویه عبارتند از:

    1. خاندان ذوالنوری
    2. خاندان مشعشعی
    3. خاندان شاه حیاسی
    4. خاندان حیدری

     

    ?-اعتقادات

    الف:توحید

    گرچه مردم اهل حق به «علی اللهی» معروف هستند و برخی از خاندان­ها و سران آن­ها علی (ع) را خدا می­دانند، ولی اشکالات شیعیان به این نظر باعث گردیده است برخی از مردم اهل حق این عقیده را رد کنند و توحید را به عنوان عقیده خود معرفی کنند.اما آنچه که در دفاتر و کتب مقدس آنها یافت می شود این استکه علی (ع)را به عنوان ذات خدا معرفی می کنند بیدن معنا که ذات خدا در علی(ع)حلول نموده است.

     

    ب:نبوت و امامت:

    در کتب و دفاتر اهل حق و در افواه مردم یارستان نام پیامبران و ائمه زیاد دیده و شنیده شده است.اما به طور خلاصه می توان گفت که مردم اهل حق اگر اعتقادی به ائمه هم دارد از باب دون رهبران ، پیران و مرشدان خودشان است.

     

    ج:تناسخ

    از جمله اعتقادات اهل حق، اعتقاد به تناسخ است.تناسخ عبارت است از انتقال نفس و روح پس از مرگ به جسمی از اجسام است و آن جسم چند چیز می­تواند باشد: نبات، حیوان  و یا  انسان. تناسخ از این نظر فقط تحول و انتقال را در بردارد.[1]

    اهل حق می گوید روح هر انسانی بعد از مرگش تا1001دون(روح) در جسمی دیگر حلول می­کند و بعد از آن جاودانه می­شود.در واقع اهل حق قائل به تناسخ محدود است که منجر به انکار مستقیم معاد نمی شود.

    . امام رضا (ع) در جواب مأمون که سؤال از تناسخ کرده بود، فرمودند:

    هر کس قائل به تناسخ شود به خدای بزرگ کفر ورزیده و بهشت و دوزخ را انکار نموده است».[2]

     

    ?-اهل حق و فقه

    الف:نماز و روزه

    اهل حق نماز را قبول ندارند و بهانه­های مختلفی برای فرار از انجام این فریضه الهی دارند. البته برخی از خاندان­های آن­ها همچون مشعشعی در سال­های اخیر اعلام نموده­اند که نماز را قبول دارند و مدعی هستند که نماز هم  می­خوانند.

    اهل حق برای فرار از نماز جایگزینی به نام نیاز انتخاب نموده­اند و معتقدند که نیاز می­تواند جایگزینی برای نماز باشد. نیاز، غذایی است که شب جمعه درجمخانه(مکانی که اهل حق به جای مسجد در آن عبادات خود را به جا می آورند) توزیع می­گردد.(به نقل از جزوه اهل حق)

    اهل حق به جای یکماه سه روز روزه می گیرند.اهل حق دو نوع روزه دارند10-روزه قولطاسی2-روزه مرنوی

    زمان روزه ها  هم به ماه شمسی در چله زمستان کردی قرار دارد.

     

    ?-مقدسات اهل حق

    الف:سبیل

    یکی از مقدسات اهل حق، گذاشتن شارب بلند است موحد بشیری از مریدان اهل­حق می­گوید: برای هر فرد اهل حق واقعی، ضروری و واجب است که به احترام دستور، و برای شناسایی فرقه ازچیدن سبیل تحت هر عنوانی خودداری نمایند.[3]

     

    ب:شیطان

    عده ای مردم اهل حق شیطان را مقدس می شمارند و در مقابل کسانی که شیطان را لعن کنند موضعگیری میکنند اما عده ای دیگر شیطان را مانند شیعیان مطرود و رجیم می دانند و هیچگونه تقدسی برای آن قائل نیستند.

     

    ج:سادات اهل حق

    سادات اهل حق، سیّد هاشمی نیستند؛ بلکه از اولاد یکی از سران دودمان­ها می­باشند.[4]اما در برخی مناطق به اشتباه رهبران و بزرگان اهل حق را سید هاشمنی می انگارند.

     

    ?-منطقه شناسی اهل حق

    اهل حق در ایران

    جمعیت اهل حق به صورت اجمالی در استانهای کرمانشاه،لرستان،آذربایجان شرقی و غربی،تهران،مازندران،زنجان و همدان گسترده شده است اما بیشترین جمعیت اهل حق در استان کرمانشاه می باشد.

    ماندانا یادگا


    [1] . عقاید استدلالی، ص219.

    [2] . وسائل الشیعه، ج 28، ص 341، ح 34909؛ بحار الانوار، ج4، ص320.

    [3] . شناخت رهروان عشق علی، ص 230.

    [4] . خاکسار و اهل حق، ص 145.

     



  • کلمات کلیدی :
  • 88/2/9 :: 9:46 عصر

    کیفیت ظهور و چگونگی آنحضرت

     

     

     

    آنچه از آیات و روایات استفاده می شود این است که انقلاب حضرت بقیة‌ الله انقلاب دفعی است نه انقلاب تدریجی. در روایات می خوانیم که فرموده اند کار مهدی در یک شب تمام می شود. و در بعضی از  روایات فرموده اند در شش روز. به این معنی که غلبه در یک شب و تسلّط در شش روز.

    کلمة‌ ارث که در آیات مربوط به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به کار رفته قاعدتاً باید نکته ای را در بر داشته باشد.

    و نرید ان نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین[8].

    ولقد کتبنا فی الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون[9].

    انّ الارض لله یورثها من یشاء من عباده والعاقبة‌ للمتّقین[10].

    واورثنا القوم الّذین کانوا یستضعفون مشارق الارض و مغاربها الّتی بارکنا فیها[11].

    در این چهار آیه که مربوط به حضرت بقیة‌ الله است کلمة‌ ارث به کار رفته است و شاید نکتة‌ آن این باشد که چنانچه انتقال ارث دفعی و بدون تحمّل مشقت است، تسلّط شیعه بر جهان به رهبری حضرت بقیة‌ الله نیز چنین است. نکتة‌ دیگری که در این آیات است و باید فراموش نشود این است که تسلّط مهدی روحی فداه بر این جهان به خواست خدا است، چنانچه در آیات دیگری نیز به او تذکر داده شده است و چیزی که به خواست خدا باشد واقع خواهد شد.

    از این آیات نیز استفاد می کنیم که کیفیت تسلّط او بر این جهان خرق عادت است و به مشیّت الهی، به سنّت جاریه ای که پروردگار آن را قرار داده واقع است.

    مسلم است که این انقلاب دفعی زمینه لازم دارد و زمینه و اقتضای آن به دست مردم است، مربوط به مردم است و این مردمند که باید لیاقت و استعداد این انقلاب را داشته باشند، و از نظر روایات، این استعداد به دلیل ظلم ظالمان در مردم پیدا خواهد شد. وقتی استثمارگرها بی حرمتی به انسان را به انتها برسانند و دنیا از ظلم آنان آکنده شود، حال تنفّر از ظالم و استعداد پذیرفتن عدالت مطلقه در مردم پیدا خواهد شد. آن هنگام است که مادة‌ مستعده قابل انفجار است. همان وقت است که عدالت مطلقه سرتاسر جهان را فرا خواهد گرفت.

    روایات فراوانی، که بیشتر از سیصد روایت است، به این نکته اشاره دارد. روایات می گویند وقتی ظلم سرتاسر جهان را گرفت حضرت بقیة‌ الله خواهد آمد و سراسر جهان را انبوه از عدالت خواهد کرد: به یملا الله الارض قسطاً وعدلاً بعد ما ملئت ظلماً وجورا.

    این روایات می گوید:

    آب کم جو تشنگی آور به دست          تا بجوشد آبت از بالا وپست

    نکته ای که باید تذکر داد این است که این روایات در صدد بیان این نیست که مردم، ظالم و متجاوز خواهند شد و چون حضرت بقیة‌ الله آمد مردم عادل و غیر متجاوز خواهند شد. به عبارت علمی این روایات، قضیة‌ حقیقیه نیست بلکه به نحو قضیة‌ طبیعیه است. این روایات می گوید وقتی مردم از ظلم دولتمردان سرخورند، وقتی دولتها و ابر قدرتها، ظلم را به انتها رسانیدند، حالت سرخوردگی از ظلم و استعداد قبول عدالت مطلقه در مردم پیدا می شود. آن وقت است که امام زمان می آید و دولت حق، دولت عدالت، دولت فضیلت بر مردم حکمفرما می شود و آنان با خواست خود، با تمایل شدید آن را می پذیرند.

    این زمینه و اقتضاء است که شرط اساسی برای یک انقلاب جهانی است. همه انبیاء برای این انقلاب آمدند و آنچه در توان آنان بود برای این انقلاب جهانی انجام دادند. قرآن می فرماید: لقد ارسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم النّاس بالقسط و انزلنا الحدید فیه بأس شدید و منافع للّناس[12]!

    »همة‌ انبیاء را با معجزات فرستادیم و با آنان کتاب، قانون، و عدالت بود تا اینکه مردم عادل، غیر متجاوز شوند. با آنان شمشیر نیز بود ـ اسلحة‌ برّنده بود تا معاند لجوج را که پذیرش حق در آنها نیست سر  جای خود بنشانند‌ ـ که در آن سختی شدید است، ولی منافع فراوان برای مردم در بر خواهد داشت.«

    ولی چون در مردم زمینة‌ کامل برای یک انقلاب جهانی نبود، نتوانستند آن انقلاب را به ثمر برسانند. این انقلاب جهانی سنّت پروردگار عالم است و باید واقع شود.

    هو الّذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحقّ لیظهره علی الذّین کله ولوکره المشرکون[13].

    »همو است کسی که فرستاده است رسول خدا را با قرآن ـ که موجب هدایت جامعه بشریت است ـ با دینی حق که ـ پا برجا است و زایل شدنی نیست ـ برای اینکه جهانی شود ـ بر همه دینها و مرامها غلبه کند و این چنین خواهد شدـ ولو غیر موحدّین نخواهند ـ توطئه کنند، بایستند، مبارزه کنند. موقعی که این زمینه و اقتضاء پیدا شد، مهدی روحی فداه می آید و به یک شب بر جهان غلبه می کند.«

    مطلبی که باید توجه کنیم کیفیت غلبه است. از روایات بهره می گیریم که این غلبه و به واسطة‌ دو چیز است:

    این مرکب چیست و چگونه می شود از کهکشانها گذشت؟ این سرعت که از سرعت برق بالاتر است چگونه انجام می گیرد؟ نمی دانیم. ولی آن مقدار که می دانیم این است که آصف بن برخیار مقدار کمی از علم قرآن را دارا بوده، قطره ای در مقابل دریا، و از نظر قرآن توانسته به یک چشم به هم زدن که از سرعت برق بیشتر است تخت بلقیس را از یمن به شام آورد. آن کسی که همة‌ علم قرآن را دارا است می تواند به یک چشم به هم زدن جهان را سیر کند، از جهان بگذرد، به آسمانهای هفتگانه برسد، و سرانجام در یک شب بر جهان مسلّط شود



  • کلمات کلیدی :
  • 88/2/8 :: 4:28 عصر

    گراتن مرغ

    دسته:آشپزی
     
    750 گرم سینه مرغ
    250 گرم ماکارونی آبکش شده
    1 پیمانه سس سفید
    100 گرم پنیر پیتزا
    50 گرم کره 
      طرز تهیه
      مرغ را شسته و خرد کرده و با یک عدد پیاز خرد شده در ظرف مناسبی قرار می دهیم. ظرف را با درپوش به مدت 20-17 دقیقه با قدرت 80% در مایکروویو می گذاریم. در این فاصله یکبار مرغ را زیر و رو می کنیم. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و ماکارونی آبکش شده را درآن میریزیم.
    سینه مرغ را با سس سفید، نمک و فلفل و پنیرپیتزا رنده شده مخلوط می کنیم و روی ماکارونی می ریزیم و 50 گرم کره آب شده را روی مواد می ریزیم و ظرف را بدون درپوش به مدت 8-6 دقیقه با قدرت 100% در مایکروویو می گذاریم.
     
     


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ


    منوى اصلى

    خانه v
    شناسنامه v
    پارسی بلاگv
    پست الکترونیک v
     RSS v
     Atom v

    درباره خودم

    لوگوى وبلاگ

    ndayeeshgh

    پیوندهای روزانه

    template designed by target=_blank>Rofouzeh